måndag 27 juli 2009

Sweat shop

Det var riktigt kvavt idag när jag gav mig ner på stan till löplabbet. Väl där fick jag stå på spegelburken, så att de kunde kolla hur jag belastade foten, samt springa på löpband. Det var svettigt i butiken redan innan!

Hur som helst så visade det sig att jag är en grov pronerare. Så mycket att jag skulle behöva gjuta inlägg. Tydligen är mina gamla löparskor neutrala utan någon större grundstabilitet, vilket i kombination med att de är tre år gamla kan kanske förklara varför det känts så läskigt i knäna på sistone när jag löpt så mycket.

Jag måste säga att det var riktigt läskigt att se hur mycket jag pronerar, samt att se hur kobent jag springer. Fötterna seglade inte upp i någon rät linje med resten av mina ben, utan var ute och "slängde" helt okontrollerat ute i höftbredd.

Jag brukar skratta åt folk som springer så och tycka att de inte har någon koll. Somliga straffar gud medetsamma och oss andra väntar han till ett känsligt ögonblick med att slänga en bajsmacka på. ;-)

Och satan i gatan vad jag ska springa fort imorgon!
(Och gå upp tidigt, städa, tvätta, besöka möbelaffärer...)

Inga kommentarer: