tisdag 14 juli 2009

Fler och färre

Vänsterknäet och armbågarna klagade även idag, men inte så farligt, och jag fick inte håll förrän framme vid ytterdörren just i slutet av passet. Det är ca 0,5 km senare än på första passet för en vecka sedan :-D
  1. Löpning, 4,5 km
  2. Situps (60 x 2)
  3. Plankan (70s på tå, 30s på knä)
  4. Rygglyft på mage för ländrygg (20 x 2)
  5. Axelrullningar (5 x 10 x 3)
  6. Biceps (5 x 12 x3)
  7. Axellyft (5 x 8 x 3)
  8. Triceps (5 x 10 x 3)
  9. Axelrotation (5 x 8 x 3)
Att minska antalet reps och öka antalet set kändes snällare för armbågen. Frågan är om jag inte måste hitta någon alternativ övning, eftersom jag haft problem med armbågen i minst 1½ år (tror det började med en för tung matkasse, ironiskt nog). Knäet är något temporärt, men jag känner att jag felbelastar i ryggslutet. Är det annars ländryggsövningarna som gjort mig sned?

Inga kommentarer: