söndag 26 juli 2009

Lång dags färd mot "OK då, jag tar väl en löptur".

11 ggr på 19 dagar! Ja¨, ja, vad spelar det för roll att jag minskat antalet ggr/dag? Det är en helt OK frekvens i mitt tycke :-)

Även idag blev det nya rundan. Skulle sprungit ut efter frukost, men jag hittade en massa annat jag ville göra och i slutändan hann det bli (en sen) lunch innan jag kom iväg ut.
  1. Löpning, 4,5 km (28:00)
  2. Situps (60 raka, 60 höger/vänster växelvis)
  3. Rygglyft på mage för ländrygg (50 x 2)
  4. Armhävningar (4 tå + 8 knä x 2)
  5. Plankan (120s tå, 30s knä)
  6. Axelrullningar (5 x 15 x 3)
  7. Biceps (5 x 15 x3)
  8. Axellyft (5 x 10 x 3)
  9. Tricepskick (5 x 12 x 3)
  10. Axelrotation (5 x 10 x 3)
Längre planka blev det, om än två dagar senare än vad jag hade trott. Mycket bättre planka dock. Jag ska kanske hålla mig till att träna var tredje dag istället? Å andra sidan blir ett glapp så lätt så långt, så att sikta på något varje dag är nog bättre. Igår oh idag har varit riktigt slappa dagar, men å andra sidan har jag ätit bättre än på länge. Inget kaffe idag dock. Det kanske var därför jag höll på att somna i soffan innan löpturen, trots Älsklings ihärdiga bankande på sina Guitarr Hero-trummor alldeles intill?

Inga kommentarer: