måndag 6 december 2010

06 – Min dag

Idag var det återkontroll!

Jag hade sett fram emot "besiktningen" och hade trott att vi skulle prata träning och sex. Istället svamlade vi lite om förlossningen (vilken vi redan gått igenom) och blodtrycket togs (115/75). Gynundersökningen var frivillig, vilket jag tyckte var lite skumt. Jag ville ju få ett kvitto på att jag var OK, måste det inte ingå då? Men OK, alla klarar inte av en undersökning, så det var kanske därför min BM frågade.

Allt såg OK ut, men hon tyckte jag hade för klena muskler. Bara att fortsätta knipa då, alltså.

Annars har jag mest haft ont i huvudet. Riktigt jävla sprängont. Semlan bjöd på en ovanligt hård natt och min rygg börjar protestera pga bristen på träning, tillsammans med alla omöjliga amnings- och sovpositioner. Vet inte om det är tidig 8-veckorsfas (om man alls ska tro på det där med utvecklingssprång), eller att hon ständigt vill äta för att få upp mjölkproduktionen. Vi är nere på 60-120 ml ersättning per dag, vilket innebär en liten flaska på kvällen/natten och eventuellt en på morgonen. Är bara glad om jag kan slippa bränna mig på kokhett vatten mitt i natten, även om Semlan slabbar mer när hon ammar, än tar flaska. Bröstet är ju oftast lite snabbare att ge när hon går från noll till hundra på hungrighetsskalan, på ett par sekunder från glad/sött sovandes.

Annars...Battlestar Galactica och pratat med Blondie.

Inga kommentarer: