torsdag 16 december 2010

16 – Min första kyss

Jag var 15 år och en månad. Min kompis M hade konfirmationskalas hemma hos sig. På kalaset kom alla som brukade komma på hennes kalas, men en av dem var väldigt annorlunda mot gången innan.

Lille P var plötsligt huvudet högre än mig. Hans korta kalufs hade vuxit ut till en bångstyrig Slashfrisyr och plötsligt kändes det väldigt synd att han var två år yngre... Om det ändå varit på andra hållet!!!

Nå. Kvällen fortlöpte och det blev väl lite flörtande. Sedan Ryska-postenpussen jag fick av Lukas i 6:an hade det varit torka på kärleksfronten, så jag hyste inga större förväntningar, men desto större förhoppningar. När vi tre så kom på att jag och P kunde sova över för att förlänga festen lite, så var våra föräldrar tack och lov inte svårövertalade ;-)

Lång historia kort: M blev trött och somnade. P skyllde på att han frös och jag kröp ner hos honom eftersom jag var varm. Det blev en massa kyssar och vi var tillsammans i sju månader efter det. Mycket mer än kyssar blev det dock inte.

Inga kommentarer: