onsdag 22 oktober 2014

Bedömningsdagen

Nu är det bara några timmar kvar innan det är dags för bedömning inför morgondagens igångsättning. Skönt, trots att det är lite nervöst. Har haft få, men starka sammandragningar i natt. Livmodern har tryckt som fasen på blåsan under sammandragningarna på sistone och i natt var det så pass att jag trodde jag börjat läcka fostervatten. Förmodligen var det dock en kombination av utmattad blåsa och rikliga flytningar. Blä! Man kan ju skriva upp det på listan över saker som man inte vet om man hade velat veta skulle kunna hända under en graviditet. Shit vad jag ska knipa och träna blåsan sen! Så här kan man ju inte ha det! Tänk: om två dagar ser jag mina tår igen och har förmodligen tappat 1/3 av gravidvikten. Jag kommer att ha ont överallt, ha fått vår lilla skatt och gissningsvis ha enorm sömnbrist. Idag längtar jag något enormt efter detta!

Inga kommentarer: