onsdag 8 oktober 2014

Klumpedumpe

Har insett att mina converse är bästa gravidskorna. Hålfotsinlägg i och hårt snörda, så klarar fötterna sig från att svullna. Sen sätter ju mina sd stopp för promenader längre än genom huset, eller från ytterdörren till bilen på uppfarten, så det kanske är därför händerna är mer svullna...och satan så klumpig man blir. Speciellt nu när magen gör armarna så jäkla korta! Får man lov att berätta något helt osannolikt? Mitt järnvärde har gått upp! Från kring 125 senaste halvåret till 135 idag. Nu ska jag inte träffa min underbara BM igen förrän på efterkontrollen, för nästa träff blir läkarkontrollen på spec-mvc innan igångsättningen - om vi når dit. "Du vet att det är förbjudet att ha barnvakt då?" sa hon och skrattade. Då kändes det nästan som om vi faktiskt ska ha barn. Angående de där förbenade förvärkarna jag hade natten mot söndag (3min emellan i 3h innan de plötsligt försvann), så hade de ju öppnat upp inre livmodermunnen 2 cm och tappen var 1,5 cm mot normala 4 cm. Min BM påpekade att det innebar att halva latensfasen var över redan. Det hade jag inte haft en tanke på, så jag blev superglad!

Inga kommentarer: