lördag 11 oktober 2014

Hur länge?

Tösen är kvar i magen. Idag är jag på 38+0, men det känns som om jag är på övertid sedan länge. Jag kan inte röra mig utan att få sammandragningar; inte ens vända mig i sängen. Magen är öm och konstant hård. Tror hela tiden att det snart ska dra igång, men icke! Jag har perioder varje dag med förvärkar som trycker nedåt och tror säkert jag är än mer öppen nu än då jag var hos läkaren i tisdags, men det är så jobbigt att aldrig få vara smärtfri och Alvedon hjälper inte ett jota. Det jag tycker är jobbigast är dock att inte känna längtan efter barnet. Det får liksom inte plats mellan alla krämpor och det dåliga samvetet för att inte orka med det barn vi redan har. Semlan är på riktigt, men bäbisen syns liksom inte och finns därmed inte, fast jag känner hur hon sparkar och bökar. Visst kommer stunder när jag sitter och pratar med lillasyster, går och klämmer på sakerna hon snart ska ha osv, men de överskuggas av den desperata önskan att helvetesgraviditeten ska vara över snart (eller bara vara en ond dröm). Jag längtade i två år efter att få vara gravid och få barn igen. Nu känns det som att det knappt går en dag utan att jag bölar för att det är så. Finaste påstår att det var så här på slutet sist också, men allt jag minns är att han alltid ställde saker så jag inte nådde dem på matbordet, att jag spillde på magen och hur jag frossade i te och scones med lemoncurd. Max 12 dagar kvar iaf, innan jag blir igångsatt.

Inga kommentarer: