onsdag 1 oktober 2014

Slem i massor

Trots inte mindre än fem rejäla omgångar slem igår, så kom lite till i morse. Som att få ut en manet! Gånger sex! Hallå! Det ska vara ett barn därinne, inte ett stim ryggradslösa blötdjur! Äckligt, ja, men jag kan inte låta bli att imponeras. Var har den gömt sig? Hur jäkla mycket ska det komma egentligen?! Vid förra graviditeten släppte jag inte ens 10% av vad som kommit nu. Har t.o.m. googlat efter hur stor slemproppen är, men hittar ingen info någonstans. Kanske lite för äckligt att forska på. Finaste blev lite orolig när jag berättade om "slemproppen Orvar och hans sex småbröder", men blev lite lugnare när jag förklarade att jag vare sig tänkte beskriva utseendet, eller hade tagit foto som jag tänkte visa. Haha! Smarta jag har ätit nektariner, jordärtskockssoppa och ägg idag. Nu vet jag inte om jag har sd pga gaser som retar livmodern, eller bara har "vanliga" sammandragningar. På tal om äckligt: Har jag sagt att jag varit hos frisören? Luggen är nu så pass kort att det krävs ett under för att jag ska lyckas kräks ner den under den kommande förlossningen. Tänk vad man lärt sig ändå sedan sist!

Inga kommentarer: