onsdag 15 oktober 2014

Bli där du är!

BF-9 och det enda jag har fått är snuva, hosta och halsont. På lördag ska vi ha kalas för blivande storasyster, så nu får lillasyster banne mig hålla sig lugn tills på söndag iaf, så att jag orkar med både kalas och förlossning. Vill ju inte vara den som gör vare sig min egen, eller någon annans, nyföding sjuk heller. Jag är inne på tredje eller fjärde dagen med lös mage. Inte diarré, men så jag fått sno mig rätt bra till toa (och det funkar ju bra när man är stor som en flodhäst). Undrar om det betyder något? Hur långt innan förlossningen kan magen vända så? Har enormt mycket flytningar också, så jag ringde min BM och undrade om jag kunde fått bakteriell vaginos, eller svamp, fast det inte liknar endera. Hon trodde det var pga att jag är så nära BF. Då ökar flytningarna massor för att städa rent och hålla infektioner borta. Så, hur slemmigt det än må vara är jag ändå rätt impad av hur min kropp jobbar på och förbereder! Har känt av vad jag tror är foglossning idag också. Det känns ju onödigt att det kommer såhär på sluttampen när jag knappt märkt något av det innan.

Inga kommentarer: