onsdag 20 februari 2008

Bear with me

Igår: 2km promenad

Idag: All time low sedan jag och kollegerna började väga oss. Kollegan som började på ungefär samma BMI har kört om mig och det svider rejält i tävlingsnerven. Jag ligger två kilo efter och borde varit i mål nu om jag hållit samma takt. Vad skiljer? Hon har slutat äta godis, jag har börjat träna.

Det värsta är ju vad man stoppar i sig när man är på jobbet. Det är lätt hänt att något litet slinker ner som inte ger mer än tillfredsställelse för stunden och humör á la "upp som en sol". Hemma försöker jag vara duktig, men det ligger trots allt en massa kärleksmums i frysen och det är så lätt att festa till det med choklad, fastän det man verkligen behöver är grönsaker och rotfrukter. Sen kan man fundera på vad vi köper hem. Vi har väldigt olika syn på vad som är gott, nyttigt och nödvändigt. Jag dricker o'boy en gång i månaden, vill ha yoghurt utan en massa socker och sötningsmedel och riktig müsli. Sambon vill hellre ha o'boy än mjölk, fet och söt yoghurt och rostad müsli. Som att äta tårta till frukost i mitt tycke: Det räcker ett par gånger om året.

Äter iaf nästan aldrig hamburgare, pizza, kebab eller falafel, jämfört med förr. Varannan vecka kanske, inte ett par gånger i veckan. Äter frukost hemma, inte på jobbet (utom då vi har invägning...). Försöker laga vettig mat på kvällarna. Äter sällan frukostmat då (som Finaste gör, vilket leder till att han är hungrig igen lagom till sängdags).

Har börjat slarva med frukten, inte bara grönsakerna. Ska kanske satsa på att lägga upp en handlingsplan, för att lösa problemet.



Således
Phase 1: Collect greens
Phase 2: ?
Phase 3: Profit

Inga kommentarer: