måndag 11 februari 2008

Vad är väl mateiella ting?

Det är vår!

Helgen var mysig, men jag var otroligt trött när jag kom hem. Vi överdoserade mat, godis och kakor. Dessutom dracks baljor med kaffe strax innan sängdags. Med den ovana sängen, det öppna fönstret och den kalla luften som släpptes in, det ändå för varma täcket och frånvaron av mörkläggningsmöjligheter på det, så gavs en orolig sömn som dessutom avbryts så snart solens strålar kikar in genom fönstret. Skogen hindrade den ett tag, men inte länge. Jag klagar inte. Det var en av de skönaste morgnar jag haft på länge.

Vi gick upp, städade undan gårdagens stök, åt en överdådig frukost (Gruyére, plommonmarmelad, nybakta croissanter och mer kaffe), frächade till oss och tog en lång promenad med den fyrbenta sorkjägaren. Otroligt vackra omgivningar, vårsol, frisk luft, knappt en själ ute mer än vi. Bara en enda bil syntes till, men många kottar ;-) Såg den största haren jag någonsin sett, mängder av spår efter rådjur och (gissade vi) hjortar. Hittade en mängd björnbärsrevor och var glad att jag hade riktigt grova jeans på, så jag slapp riva sönder mig alldeles.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en ypperligt härlig helg. 10,6 grader påstods Helsingborg ha det igår...När var det vintern skulle komma? Jag har inte sett den ännu...

Milkyleaks sa...

En annan fick ha mössa iaf, så i trakterna jag var var det inga 10 grader, inte!

Jag hoppas det blir årstider på riktigt i år ;-)