fredag 1 februari 2008

Ensam hemma

Idag vaknade jag och mådde tjyvtjockt. Det är ingen höjdare att börja dagen med spänningshuvudvärk och magkramper, så jag bestämde mig för att spara träningen till en bättre sådan. Efter jobbet har jag tillbringat jag 5 timmar med att städa, rensa undan julpynt, plocka ner tavlor, sätta upp andra, rensa i förrådet och fylla på med nytt däri, samt lämna skräp till återvinning, vilket föranledde att jag på kuppen höll på att fastna i parkeringshuset, eftersom dörren krånglade. Trots det gick jag tre rundor. Living on the edge at 30-something!.

Älsklingen var med vänner, så jag fick stöka i lugn och ro. Bäst så, så får jag spela den musik jag vill, så högt eller lågt jag vill, svära på saker och skrika utan att någon blir lidande, utan bara lite sådär skönt får leva ut mina aggressioner. Primalterapi, städyoga. Whatever. Den här gången skällde han iaf inte på mig för att han inte fick vara med och mecka ;-) Räknas 5h städning som träning?

Inga kommentarer: