söndag 3 februari 2008

Hoppa Twist

Tanken var att lördagen skulle tillbringas i grannstaden med en vän. Vi skulle shoppa och fika, skvallra och drälla. Sånt vi gör. Slösar tid och har det nice. Allt började bra med att jag vaknade utvilad kring tolvsnåret, om än fortfarande illamående. Ett par ipren, lite frukost och en dusch senare mådde jag bättre. Resten fixades med smink och hårspray. Är man inte själv uppåt, kan åtminstone frisyren vara det.

Just som jag ick ut genom porten ringde vännen och ändrade planerna. Mer tid för mig, tänkte jag. Först Willys, sedan Ikea för att lämna lite saker (vilket så klart innebar att jag fick med mig några andra hem), sedan lite glid i grannstadens centrum. Nümph har hittat dit, vilket var trevligt. Har en grön pingvinmönstrad(!) klänning därifrån. Den är så fin, så fin =) Fast vill jag att fler ska hitta dem? Hmmm...

Efter att ha kört om varandra ett par gånger lyckades vännen och jag komma till samma ställe i samma stad till slut. Vi snabbdrällde, hämtade upp ytterligare en vän och min älskling för att gå ut och hitta lite mat. Sent på det och långt ifrån ensamma om detta mål, hittade vi efter viss möda en inredningsmässigt lätt porrinspirerad restaurang, vilken levererade god mat med viss förvirring. Efter viss tvekan beställde jag en "befläckad macchiato" till min dessert. Mycket sugen på att fråga HUR och av VEM den hade befläckats, men lät bli. Det man inte vet dödar inte...eller, jo, möjligen, men...Äsch!

Avslut: Hem, Sweeny Todd, sömn.

Inga kommentarer: