tisdag 19 februari 2008

Hjärta och smärta

Efter att ha surfat lite smålopp under våren och kommit fram till att det nog blir Blodomloppet med jobbet och vårruset själv, kände jag mig ohyggligt peppad och traskade iväg till gymmet.

Har lagt till de senaste viktern , eftersom jag börjat känna in mig nu på dem. Utläses (kroppsdel, vikt i kg x reps x set):
  1. 1,3 km rask promenad till gymmet (Det var fortfarande lite ljust fastän klockan var närmare 18.00. Härligt!)
  2. Joggade 0,8 km på 5 minuter
  3. Hanteldrag (rygg, 10x10x3)
  4. Bicepscurl (arm, 7x10x3)
  5. Axelvrid (axel, musarmsmusklerna, 3x9x3)
  6. Liggande tricepskick med hantel (arm, 7x12x3)
  7. Tricepskick (knästående, arm, 7x7x3)
  8. Shrugs (axlar, 10x12x3)
  9. 2,5 km löpband på 15 minuter (Startade på 6 km/h, stegrande med 0,5 km/h var30:e sekund, maxade en minut på 13 km/h och stegade sedan ner till 10 km/h, vilket jag höll tiden ut.)
  10. Höftlyft (ben, 10x10x3)
  11. Gummibandspush (bröst, blått gummiband x12x3)
  12. Armhävningar (bröst, 0x10x3)
  13. Hopprep (0 x 30s x 6. Åfyfan! Jag hade för mig det var 1 min x 3 och fattade inte varför det var så helvetiskt jobbigt. Varvade med #10)
  14. Situps på boll (mage, 0x12x3)
  15. Balansplatta (bålstabilitet, 0 x 60s x 3)
  16. Bicepscurl med stång (arm, 12x10x3)
  17. 3,5 km/10 minuter på sittcykel
Efter passet blev det snabbdusch, buss hem och risifrutti + swedbar i magen. Väl hemma ett gammalt House-avsnitt, Alla Hjärtans dagpraliner och soffmys. Bälgade i mig en massa vatten under och efter passet, vilket innebar att jag sprang på toa säkert sju gånger efteråt och under natten. Hade vaga smärtor i bröstet och hög puls när jag lade mig: Förmodligen var jag väl hård mot kroppen. Tur jag gick och lade mig tidigt så jag kunde slappna av en stund i alla fall.

Finaste var trött i morse. Berättade att grannarna bråkat en halvtimme efter att jag stoppat in öronpropparna. Det och mina turer till badrummet förgyllde säkert hans natt. Om inte, gjorde säkert min halvtimmes-snooze det. Jag gav upp först när jag insåg att jag var alldeles för hungrig för att stanna kvar under täcket. (Han vägde upp med en egen halvtimme efter att jag krälat mig ur sängen). Det är inte lätt att bo med mig ;-)

Idag har jag planerat tre kortare promenader på sammanlagt 4½km. Det får räcka, med tanke på att jag känner mig ganska sliten idag. Imorgon blir det mest jobb och möhippefika, så först på torsdag får jag möjlighet att träna igen.

Inga kommentarer: