onsdag 20 februari 2008

I profil

Gymmet jag går till ska börja med hälsoprofilbedömningar. Gjorde en på jobbet 2005, så det skulle vara roligt att göra en uppföljning. Har jag blivit bättre, eller sämre? Har åldern (ack och ve) tagit ut sin rätt?

Följande ingår i bedömningen och kostar ynka 300 pix.
  • Frågeformulär med intervju.
  • Längd och viktkontroll.
  • Mätning av kroppssammansättning, dvs fettvikt och fettfri vikt.
  • Cykelergometertest där maximal syreupptagning (liter/min) och testvärde (ml/kg*min) beräknas.
  • Utvärdering av uppmätta resultat.
  • Diskussion om målsättning och eventuella förändringar.
  • Konkreta åtgärdsförslag. (Halleluja!)
Får rota fram resultaten från förra gången och förbereda mig mentalt...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Intressant och samtidigt lite skrämmande. Ha tänkt göra en bodpodmätning till sommaren fast på ylab istället för på pauluns. Är lite skeptisk att den visade på 38% fett då jag vägde 62 kg. Tror att pauluns var felkalibrerade elller att tjejen gjorde något fel som mätte mig.

Milkyleaks sa...

Ja, jösses. Det måste varit en grov felmätning.