söndag 24 februari 2008

Bot och bättring

Var hos vänner och spelade Rock Band igår. Insåg den hårda vägen att gitarr nog inte är mitt instrument. Dock hade jag stor framgång vid trummorna och på sång. Roligt, roligt :) Såg Saving Grace som avrundning på kvällen innan hemfärd. En ganska trivial film, men inte helt utan underhållningsvärde. Lättsam, alla var lyckliga på slutet och alla prinsessor och prinsar hade hittat rätt.

Somnade inte när vi kom hem, fast jag var helt slut. Låg länge och vred mig, vaknade efter några timmar med ont i käkarna. Upp och sätta in bettskena, tillbaka under täcket. Dödade larmet när det ringde, knuffade bort Söt som ville kramas och slita mig ur min fantastiskt sköna sömn. Sov en timme till.

Hoppade glatt ur sängen, lite Rönnerdalskt sådär och välte ut vattenglaset. Torkade upp, på med träningskläderna, två varv i parken, ca 4 km. Alla sprang på motsatt håll. Med ca 9 grader varmt ute och lika många meter per sekund var det hur som helst helt perfekt joggingväder. Stretchade för ovanlighetens skull när jag kom hem, gjorde mig iordning och åt frukost. Har en blåsa under foten som svider, men mår kalasbra :)

Nu är det tvättid, sedan blir det vietnamesisk lunch. Magen kurrar redan högljutt, så det får bli fruktstund och 2007 års Grammyvinnare i kategorin "Bästa Video". (En hint är att artistens namn är detsamma som ett omtalat "religiöst samfund").

Inga kommentarer: