torsdag 6 augusti 2009

Det rullar på

Jag tycker inte om att äta frukost på jobbet, men måste man, så måste man. Gick upp tidigt, men kom ändå iväg för sent för att hinna äta hemma. Således har jag en knäpp mage nu och som gjorde löpturen till en lång och smärtsam pina.
  1. Löpning, 4,5 km
  2. Situps (60 raka, 60 vä/hö)
  3. Rygglyft på mage för ländrygg (50 x 2)
  4. Armhävningar (5 tå + 10 knä x 2)
  5. Plankan (90s tå, 30s knä)
  6. Axelrullningar (6 x 15 x 3)
  7. Biceps (6 x 12 x 3)
  8. Axellyft (6 x 8 x 3)
  9. Tricepskick (6 x 12 x 3)
  10. Axelrotation (6 x 8 x 3)
Provade att använda hantlarna som handtag vid armhävningarna för att skona handlederna. Gissar att det var därför som jag inte kom ner ordentligt på mina tå-armhävningar. Förvisso klarar jag inte av att gå lika långt ner än som jag gör när jag gör dem på knä, men snart nog så. Jäklarns vad musklerna i armarna darrade när jag gjorde dem dock!

Rent allmänt var hantelövningarna f.ö. sjukt tunga idag.

1 kommentar:

blondie sa...

Fasen vad du är duktig på att träna. Just nu protesterar min kropp och jag är bara sjukt trött hela tiden.