söndag 2 augusti 2009

Öka! Tempo!

Det är så satans trist med rygglyft.
  1. Löpning, 4,5 km (29:31)
  2. Situps (60 raka, 60 höger/vänster växelvis)
  3. Rygglyft på mage för ländrygg (50 x 1)
  4. Armhävningar (4 tå + 8 knä x 2)
  5. Plankan (80s tå, 30s knä)
  6. Axelrullningar (6 x 12 x 3)
  7. Biceps (6 x 12 x3)
  8. Axellyft (6 x 8 x 3)
  9. Tricepskick (6 x 10 x 3)
  10. Axelrotation (6 x 8 x 3)
Puh! Darrar!

Axelrotationen var sjukt tung; axellyft och biceps lagom. Övriga var på gränsen till lätta. Har försökt hålla mig kring samma total-lyftvikt som med femkiloshantlarna och normalt med en dylik ökning i hantelvikt brukar jag få minska med en eller två reps per set, så jag får se imorgon hur det känns i musklerna, innan jag säger att jag har för lite vikt. Har ju heller ingen aning om hur min från boxen kvardröjande träninsvärk påverkar min "lyftförmåga".

Och jo, det var svårt att ta sig ur sängen idag också ;-)

Inga kommentarer: