måndag 10 augusti 2009

Vi är inte vänner

Jag loggar in på Facebook. Ser att jag fått en ny vänförfrågan. Funderar på vem jag känner som inte är med på min lista, men kommer inte på någon. Det händer att jag rensar ibland, tar bort de som aldrig skriver tillbaka när jag skriver något till dem, eller som inte känner igen mig på stan. Vänsamlare är jag inte intresserad av.

Klickar på länken, upp kommer min systers namn. Jag svär, minns att jag råkade nämna mitt medlemsskap på bröllopet. Funderar på hur länge hon letat efter mig. Det finns många med mitt namn där. Hon måste lagt timmar på det.

Funderar ett kort ögonblick på om jag måste acceptera och vad konsekvensen blir om jag ignorerar henne. Klickar på ignore. Går in under inställningar och gör mig osökbar för alla utom vänner och vänners vänner. Tar bort min presentationsbild från sökningen. Räcker det? Jag får se. Jag vill inte ha henne inpå. Såren är för djupa.

Vi var aldrig vänner, vi är bara släkt.

Inga kommentarer: