lördag 22 augusti 2009

Och på gården är det fest

Tung dag. Kan bero på flera saker: Ont i magen, sovit länge och därmed ätit/druckit för lite, tränat box igår, inte hunnit träna 4-5 ggr/vecka som under semestern och därmed backat. Jag har iaf fått tillräckligt med sömn. Lutar åt att mitt behov ligger på ca 7,5h/dygn. I veckorna sover jag numera 6-7h/natt och tar igen diffen på helgen. Har blivit mindre med fredagsutgångar och istället att jag lagt mig ungefär som jag brukar nätterna till arbetsdagar, men sovit tills jag inte har lust mer. Skönt, men inte optimalt.
  1. Löpning, 4,5 km (27.26)
  2. Situps (60 raka, 60 vä/hö)
  3. Armhävningar (5 tå + 10 knä x 2)
  4. Plankan (75s tå, 30s knä)
  5. Axelrullningar (6 x 20 x 3)
  6. Biceps (6 x 15 x 3)
  7. Axellyft (6 x 10 x 3)
  8. Tricepskick (6 x 12 x 3)
  9. Axelrotation (6 x 10 x 3)
Funderar på om jag inte ska köra 7kg x 10 reps på tricepskicken. Eller ska jag kanske pröva dippen bakom nacke igen och se om mina armbågar klarar av dem nu?

I vilket fall tror jag inte jag hade tagit mig ut ur lägenheten om det inte var för att de för sådant liv på gården. Jag hade legat i soffan med en varm katt på magen för att bota ontet istället. Det hjälpte förvisso med löpturen...

Inga kommentarer: