onsdag 26 augusti 2009

Hej, hur mår du? Jag mår bra.

Jag har tappat flytet, men presterade bättre än någonsin på löpet. Vill ner på 24 minuter blankt, men jag kan nog räkna med att det tar mycket längre tid än de senaste fyra minuternas minskning. Lade in två ruscher på slutet och höll mig på minst 80% av maxpuls hela rundan. Under ruscherna kom jag upp i 93%. Jag låter klockan fastställa mitt optimala träningsintervall i början av passet, vilket görs genom att jag under en minut i taget får öka från långsam gång, till normal gång, till rask gång, jogging och sist löpning. Det tar ca. 3-5 minuter i början av rundan, beroende på om klockan hoppar över något intervall och funkar som en uppvärmning.
  1. Löpning, 4,5 km (26.35!)
  2. Situps (60 raka, 60 vä/hö)
  3. Armhävningar (6 tå + 10 knä x 2)
  4. Plankan (3 x 30s tå, 30s knä)
  5. Axelrullningar (6 x 20 x 3)
  6. Biceps (6 x 15 x 3)
  7. Axellyft (6 x 10 x 3)
  8. Tricepskick (6 x 14 x 3)
  9. Axelrotation (6 x 10 x 3)

Jag provade tricepslyft bakom nacken, men det verkar inte funka nu heller. Knakade som satan och kändes obekvämt. Möjligen funkar det med mindre vikt och färre reps, men det känns inte lönt at göra en övning som min kropp inte gillar. Samma sak med armhävningarna egentligen: Mina handleder gillar dem inte. Jag har provat att ha hantlarna som "handtag", men jag tycker inte det gör så stor skillnad. Får väl googla på alternativ. Det är ju alltid bra att ha alternativ som funkar nästan när och var som helst.

Hur jobbigt det än blivit att springa nu när jag gör det så sällan, så är en effekt kvar, förresten: Jag är piggare efter passen än före. Me likes it!

Inga kommentarer: