onsdag 4 juni 2008

Burn, baby, burn!

När det blir varmare ute, blir det också varmare inne på gymmet. När det blir sommar och färre besökare passar de dessutom på att bygga om. Välbehövligt, visserligen, men ska man behöva andas byggdamm under sin redan onödigt svettiga träning?
  1. 1,3 km jogg till gymet
  2. Bakvända Flies (30 x 12 x 3)
  3. Flies (40 x 12 x 3)
  4. Axelrotation (3 x 12 x 3)
  5. Löpband
    • 1 km 5:18
    • 2 km 10:56
    • 3 km16:55
    • 4 km 24:05
    • 5 km 29:20
  6. Chins (142-88=54 x 12 x 3)
  7. Dips (142-82=60 x 12 x 3)
Efter massagen blev det en dusch, därefter en halvtimme massage. Fantastiskt skönt! Har hittat en massör som kan ta i utan att göra en illa, som hellre drar över tiden, än lämnar en spänning outklämd och som får en att prova annat än bara nacke/rygg. Jag fick t.ex. kramp i foten just när jag lagt mig på bänken idag och han övertalade mig att låta honom trycka bort det (och påtalade att jag skulle behöva en riktig vadmassage). Lite träningstips får man på köpet.

Jag har insett att det inte är alla som gillar manliga massörer. Att låta en främmande man se och beröra en halvnaken är för många en obekväm situation, oavsett vilket kön de själva har. Fullt förståeligt, det är en utsatt situation, men jag ser själv inte annorlunda på massage och andra tjänster jag köper. Och varför skulle det skilja sig mellan en man och en kvinna?

Det får mig hur som helst att tänka på killen och hans kompisar som ville bli gynekologer när de var små, tills det att de insåg att alla tjejer de skulle komma att träffa på i yrket inte nödvändigtvis skulle vara varken i "rätt" ålder eller snygga. Inte riktigt samma sak, men inte väljer man väl att bli massör för att kunna röra vid människor? Beröringen är väl snarare vägen till målet: Att öka människors välbefinnande och kroppskännedom. Och tänk så många leenden man har fått i slutet av dagen. :-)

Inga kommentarer: