onsdag 18 juni 2008

Smeknamnens tid

Hittade en gammal bekant på nätet. Hon som kallades Bimboblondinen har blivit vuxen hon med. Nu är det bara jag kvar ;-) Eller är det alla tre? Det får man väl aldrig veta, för nu är vi bara två och har 60 mil emellan oss. Jag sörjer inte, det var lika bra som det blev, men jag har en massa roliga minnen från tiden som var och väljer hellre att tänka på dem än de sämre. Lattespaning de sista varma dagarna sommaren -96 på innecaféet på hörnan, tacofest på Nygatan med en överdos vin, våra långa diskussioner (lite skrytigt ibland) om våra "erfarenheter". Att ha två vänner vid min sida när jag inte kunde hålla fasaden uppe längre och världen rasade i januari -98.

Det var alltid en av oss som var udda jämfört med de andra två. Det fanns dock tre saker ingen av oss delade med de andra två: Vad vi lyssnade på för musik, vilka vi tyckte vara värda att spana på och våra politiska åsikter. Jag kan inte tänka mig att dessa tre förändrats hos någon av oss ;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Those were the days...

Kikade lite på hennes hemsida och allt verkar vara sig likt. Har dock reflekterat över en sak - särskrev hon på den gamla goda tiden=