tisdag 17 juni 2008

Din parfym gör mig andlös

Jag var så trött efter gårdagens träning att jag slocknade i soffan efter kvällsmaten. Att jag somnade på rygg indikerar hur sjukt trött jag var. Det har nämligen inte hänt mer än två gånger under de senaste tre åren.
  1. Löpband
    • 1 km 5:32
    • 2 km 10:57
    • 3 km16:54
    • 4 km 22.57
    • 5 km 29:08
  2. 15 minuter sittcykel (5,25 km)
  3. 10 minuter löpband (1,58 km)
Jag hade tjocka byxor på, vilket borde förklara den dåliga löptiden ;-) Annars måste det bero på att jag körde till gymmet och därmed inte värmde upp med mina sedvanliga 1,3 km. Skulle faktiskt inte förvåna mig, för knäna protesterade första kilometern. Därefter kom en parfymindränkt tjej och ställde sig på löpbandet bredvid. Trodde jag skulle bli tvungen att avbryta, men lyckligtvis stod hon inte kvar så länge. Effekterna på min andning satt dock i två timmar därefter och jag fick värsta whiskyrösten. Parfym är trevligt i måttliga mängder, bara det inte är på bussen, eller gymmet.

När jag kom hem battlade jag och Älskling om vems dag som varit värst. Jag tror det blev oavgjort. Det står mellan att ha trampat i kattkräk och en tvåa på besiktningen.

Inga kommentarer: