söndag 1 juni 2008

Sol och kaffe

Varit flitig myra i dag. Också.
  • Har städat och konstaterat att OMG, det måste verkligen göras oftare än en gång i veckan. Även om man "stödstädar" mellan veckostädet så hinner det bli vedervärdigt. Vill dock inte erkänna att mammas 3ggr/v är rätt. Någonsin.
  • Fäst lösa sladdar efter ett mindre sammanbrott. Man fastnade med damsugaren förr, men inte nu, no more!
  • Smygmotionerat" (Ett ord jag verkligen inte gillar. Vem kontaktar man för att få till stånd en strykning ur ordboken och folks medvetande? Vi kan börja med mitt medvetande)
  • Fikat med Älskling och vänner. Vi var fyra som klämde dryga 2 liter kaffe. Vi får se hur det går med nattsömnen. Inte för att jag känner mig som en Energizer Bunny, men det brukar inte spela någon roll när jag ligger under täcket och TÄNKER på att jag kanske inte kan sova p.g.a. för mycket kaffe.
  • Under fikat lärt mig att det är utfällningen av kalium, vilken orsakas av koffeinet i kaffet, som får en att skaka efter en överdos. Rent teoretiskt skulle det därför funka att inta en aning kalium innan sitt kaffe. Här kommer jag osökt att tänka på Borat och hans påstående att Kazakstans kalium är överlägset alla andra länders kalium. Jag litar dock inte på män i neongrön baddräkt. Gör du?
  • Sett slut på säsong 1 av House. Första halvan av säsongen kännetecknades av orden "(S)HE'S SEIZING!", andra av allehanda äckelbilder från fel sida av kroppen. Insidan är dold av en anledning, och jag föredrar att ha det så. Faktiskt. Således var jag också sövd under min egen operation, även om den kunde utförts under lokalbedövning. Jag. Vill. Inte. Veta. Jag vill bara....tjyvlyssna lite vid dörren. Blundandes.
  • Druckit massa vatten. Det har varit varmt idag!
  • Fått massage (Det är en seger varje gång jag lyckas flörta till mig det).
  • Bäddat sängen (Yepp, värt att nämna när det är jag som gör det, eftersom vissa andra i hushållet s.a.s. ligger på plus).
  • Funderat på om jag inte ska gå och koka ett ägg. Mmmm! Smaskigt :-)

Inga kommentarer: