onsdag 29 oktober 2008

I en stad fylld av Doozar, i ett hus med en doft av apelsinkrokantchoklad

I djupa hålor som grävts i marken, över hela staden, jobbar män med gula reflexvästar och röda hjälmar med att bygga hus, vägar och tunnlar i staden. De får mig att tänka på Doozarna i Fragglarna; De godmodiga och outtröttliga små farbröderna. Jag sitter på mitt jobb och tittar ut på deras slit, alltmedan jag själv sitter och surfar bort min tid. Sådant är livet ibland som konsult, men jag hoppas väntandet på ett nytt uppdrag går över snart. Jag gör vad jag kan på mitt håll... Problemet är att det börjar bli svårt att hålla passiviteten stången, modet uppe och kunskapen fräsch. Att gå till gymmet idag kändes inte vidare lätt, men när jag väl var där var det lika bra att köra på. Det var tungt fysiskt också. Frågan är om en mer händelserik dag kunde lättat upp det, eller ej?
  1. Löpband
    • 1 km 5:49
    • 2 km 12:03
    • 3 km18:46
    • 4 km 26:04
    • 4,6 km 30:00
    • 5 km 32:54
  2. Flies (40 x 10 x 3)
  3. Bakvända Flies (40 x 7 x 3)
  4. Chins (62,4-15=47,4 x 7 x 3)
  5. Dips (62,4-15=47,4 x 9 x 3)
  6. Axelrotation (3 x 12 x 3)
  7. Situps på boll (3 x 14)
Under cykelturen hem kände jag mig pigg och glad. Högsta växeln gällde nästan hela vägen. Förra veckan hade det inte varit möjligt :-) Det är skönt att se hur man förbättras, även om vägen tillbaka till under 28 minuter på mina fem kilometrar löpband ligger en bit bort.

Inga kommentarer: