onsdag 22 oktober 2008

Objection!

chokladfabriken säger (09:58):
Blev så förbannad i morse
chokladfabriken säger (09:59):
kom ner till cykelrummet och hittar en lapp i cykelkorgen
chokladfabriken säger (09:59):
"Platsen har varit min i 10 år"
chokladfabriken säger (10:00):
Vafan! Tänker jag. Jag betalar också hyra! Jag har väl all rätt i världen att ställa mig där det finns plats.
Finaste säger (10:00):
!?!?!?!!!
chokladfabriken säger (10:00):
Cyklar till jobbet, grubblar över om jag ska ringa värden
chokladfabriken säger (10:01):
parkerar cykeln. Tittar på lappen. Tar upp den och vänder för att se om den som skrivit tillkännager sig där.
chokladfabriken säger (10:01):
Med annan stil och annan penna står det skrivet "Sluta flytta min cykel!!! OK?!"
chokladfabriken säger (10:01):
...en lapp jag själv kunnat skriva för ett par veckor sedan
chokladfabriken säger (10:02):
Lappen är alltså inte nödvändigtvis till mig, utan en konversation mellan två andra hyresgäster.
Finaste säger (10:02):
"konversation"
chokladfabriken säger (10:02):
ja...eller tvåvägsmonolog
Finaste säger (10:02):
vilket psykfall
chokladfabriken säger (10:03):
10-åringen?
chokladfabriken säger (10:03):
ja.
Finaste säger (10:03):
mm
chokladfabriken säger (10:03):
Skaffa en hobby, liksom
Finaste säger (10:03):
jao
Finaste säger (10:03):
missuppfattat hyres-grejen
chokladfabriken säger (10:03):
hur tragiskt är inte ens liv om det är så viktigt för en? Är det personens enda trygghet i livet?
chokladfabriken säger (10:03):
herreminje
Finaste säger (10:04):
fint bidrag till arga-lappen iaf
chokladfabriken säger (10:04):
Ja...speciellt eftersom jag knycklat till den fullkomligt ett par gånger
Finaste säger (10:04):
ah. typiskt
chokladfabriken säger (10:04):
Bad en karl att dra åt helvete på väg till jobbet, förresten
Finaste säger (10:04):
ooh. fint
chokladfabriken säger (10:05):
Han visslade, så jag skrek "Dra åt helvete ditt jävla äckel"
chokladfabriken säger (10:05):
Jag fick en chans att leva ut två aggresioner på en gång och tog den. Han såg inte ut att ta illa upp. Han var väl för puckad, den lille babianen.

Inga kommentarer: