tisdag 7 oktober 2008

Om det gör ont idag

...då vill jag inte veta hur det känns av träningen imorgon. Kan inte andra dagens träningsvärk vara mindre ondskefull den här gången? Snälla?

Vaknade genomblöt av svett i natt av att huvudvärken blivit värre. Gick upp för att ta huvudvärkstabletter, men fick lägga mig på golvet en stund, eftersom det gjorde så infernaliskt ont att ställa mig upp. Slök ett par ipren, däckade i sängen. Vaknade och kände mig pigg som en nyligen skadeskjuten, men tillfrisknande, lärka.

Måste nämna att jag såg en stund av Toppform igår. Fredrik Paulun visade upp hur mycket frukt och grönsaker genomsnittstonåringen äter per vecka. Ett halvt äpple, en paprika och...var det en aubergin? Minns inte. Väldigt långt ifrån de 3,5 kg man rekommenderas per vecka i alla fall, och det är ju ändå piss i nilen. Jag tog ett äpple på studs, bara för att, men jag undrar...vad lever de på?

Inga kommentarer: