söndag 19 oktober 2008

Nio månader

Längd 1,73 cm
Vikt 63,1 kg
Fett% 23,7 %
LBM 48,1 kg
(-0,7 kg)
BMI 21,2
hals 30,7 cm
bröst 85,5 cm strl 36
u bröst 70,0 cm 70C
midja 68,0 cm strl 36/38
navel 75,3 cm
rumpa 96,0 cm strl 38
lår 54,1 cm

Uträkningarna pekar på lägre LBM, därav blir också fettprocenten högre. Måtten har dock minskat en aning. Kan inte påstå att jag känner mig annorlunda, men efter att ha stått (OK, påklädd) och vänt och vridit mig framför en av jobbtoaletternas jättespeglar kan jag konstatera att jag nog faktiskt är....smal. Eller...vad är det egentligen? Jag är normalviktig, ligger till och med under de "optimala" 22 i BMI, har lite put kvar och celluliter, men jag upplever mig inte som sådär korvig som jag gjorde för fyra, fem kilo sedan. Minns när jag hade ett rumpmått på 104 cm och en minskning med åtta centimeter kan låta mycket, men fundera på följande:

Du har en cirkel som är 104 cm i omkrets. Dess diameter är 33,1 cm.
Du har en cirkel som är 96 cm i omkrets. Dess diameter är 30,6 cm.
Deltat mellan de båda diametrarna är 2,5 cm. Det extra lagret fluff har därmed en radie av ca 1,3 cm. Vem ser det mer än du själv? Jag kan i alla fall lätt peka ut ett par rejäla depåer som inte verkar ha minskat ett dugg, för de ser likadana ut, men ojojoj, stopp och belägg! Är jag rättvis mot mig själv då? Till och med anorektiker kan ha celluliter, sägs det. Och mina fettdepåer under knäna är kanske något jag är ensam om i världen, som gör mig unik. Woho! Tänk om jag får vara med i Big Brother då? =) ;-)

Men ska vara snäll mot sig själv, för ibland är det den enda människan i världen man har och då ska man inte vara osams.

Inga kommentarer: