tisdag 18 januari 2011

Ny vecka

Igår var jag "barnledig". Svärmor kom och passade Semlan, medan jag var på ansiktsbehandling. Tyvärr kunde jag inte riktigt slappna av, utan tänkte mest på att komma hem innan det var dags att amma igen, men när jag kom hem möttes jag av två glada töser (varav den lilla blivit så gosad med av den äldre att hon knappt luktade som sig själv längre).

Det blev ingen träning igår förutom sammanlagt 6 km "powerwalk" fördelat på två turer till och från stan. Idag däremot blev det 2 x 3 km powerwalk ToR gymmet och däremellan core mamma. Dagen bjöd på ett nytt upplägg som var långt mycket bättre än det förra, om än med situps på även detta. Jag gjorde plankan istället precis som sist. Lilla filuren låg och rullade runt på sin filt, så jag fick hela tiden springa och lägga tillbaka henne. Och passet både inleddes och avslutades med amning, så det blev kanske inte lika effektivt som sist då Semlan låg och tittade på mig, skrattade och fäktade med armar och ben (ungefär som jag).

Inga kommentarer: