lördag 1 januari 2011

2010

Januari
  • I Januari var jag mest ledsen för att det inte såg ut att bli någon Semla
  • ..så jag åt semlor istället
  • och sökte jobb
  • samt satte ett nytt löpbandsrekord.
Februari
  • Jag tränade en hel massa, men det kändes lite konstigt i kroppen.
  • Jag fick ett positivt besked: Semlan var på väg!
  • ...så jag blev hungrig mest hela tiden.
  • Fick jag avslag på jobb
  • Blev jag peppad till tusen av mina gamla kolleger. Speciellt en som tyckte jag kunde bli day trader :-D
  • Gick jag in i tröttdimman och skrev förvirrade blogginlägg.
Mars
  • Jag trodde jag höll på att få missfall, men det visade sig vara falskt alarm.
  • Fick se Semlan två gånger. Först var hon en liten böna där man inte kunde urskilja vad som var (eller skulle bli) vad. Sedan var hon plötsligt en liten discodansande pyttemänniska.
  • Och vi ska inte tala om hur förstoppad jag kände mig (utan att ens vara det).
  • Jag fick ett nytt jobb!!!
  • Vi åkte på bröllopsresa till Japan. Jag mådde illa och var tvungen att äta varannan timme. Flera gånger kräktes jag upp frukosten för att magen hunnit bli för tom. Bl.a. på Hiroshimas kliniskt rena gator, efter en horribel hisstur där jag tänkte "Andas, andas", yoga andades (=flåsigt), följt av en rusch ut på gatan. Mina medpassagerare i hissen kastade skrämda blickar på mig.
April
  • Vi kom hem från bröllopsresan och jag fick äntligen oxkött igen :-P Första måltiden var dock mamma scans köttbullar med spaghetti och pesto.
  • Bestämde vi oss för att vi inte kunde bo kvar i vår lägenhet pga smutsen och stöket i området. När en bekant annonserade att han var på väg att flytta utomlands gav vi oss in i budgivningen på hans och hans frus lägenhet, men förlorade (tack och lov).
  • Jag började på mitt nya jobb och fick inleda det med att berätta för chefen att jag var gravid. Han tog det med ro
  • Vi gjorde KUB och fick se vår lilla Semla. En liten filur som redan verkade ha en bestämd uppfattning om hur saker och ting skulle vara och som inte lyssnade på vare sig order, eller lock och pock när BM skulle undersöka så allt stod rätt till.
  • Sen berättade vi för våra föräldrar som blev superglada och väldigt överraskade :-)
Maj
  • Jag var sjuk och hade foglossning.
  • Vi bjöd på en massa lägenheter
  • Jag kände Semlan röra sig i magen för första gången. Wow!
  • Och så gjorde vi anatomi-UL. Samma visa med order, lock och pock som gången innan.
Juni
  • Vi vann budgivningen för en supermysig lägenhet. 
  • Semlan blev stark och rörlig nog för att sparkarna skulle synas utanpå magen. Väldigt roligt att se!
  • Jag begav mig ut i bikini för att visa upp magen.
  • Och så köpte vi spjälsäng.
Juli
  • Jag kämpade med att förstå att vi skulle bli föräldrar och insåg sanningen i "man blir aldrig mogen". Tur att vi inte väntade på det då...
  • Jag åkte på jobbresa utomlands och klättrade på maskiner i 30+ grader, klädd i varm skyddsdräkt. Dessutom skiftjobb. Men det gick finfint!
Augusti
  • Vi målade om i vår lägenhet och flyttade in. Thank god för flyttfirmor! Nästa gång får de packa och packa upp också.
  • Vi åkte på semester och kom hem till två svultna katter: Kattvakten hade glömt bort dem och de hade inte fått mat på fyra dagar. Jag grät och svor (och gav dem vatten, mat och massor av gos så klart).
  • Sen blev jag osams med en av mina äldsta kompisar.
September
  • Jag vattengympade och gick till gymmet. Det senare verkade ge de största muskelkillarna stora skälvan. Jag skulle kalla dem pussies om det inte var för att det skulle varit en komplimang. Jag hoppas deras vyer vidgades en aning ;-)
  • Cykeln blev stulen på nya, lugna adressen. Veckan efter blev Finastes också stulen, men jag hittade den två portar längre ner på gatan. Numera bor den på innergården.
  • Vi gjorde tillväxt-UL och fick se ett litet ansikte med trulig pussmun.
Oktober
  • Jag slutade jobba.
  • Jag fick havandeskapsförgiftning.
  • Semlan kom med lite hjälp på traven och vände upp och ner på våra liv. En metalltiger och våg.
November
  • Vi kämpade med att förstå oss på varandra, Semlan och vi, samt Finaste och jag.
  • Jag gick barnvagnspromenader och drömde om att få springa.
  • Jag drömde även om sömn.
  • ...och fick ge upp mjölkprodukter eftersom Semlans mage verkade lite känslig.

December
  • Nattsömnen började bli lite bättre och plötsligt fanns det ork och tid att krisa och bryta ihop över hur allt blivit.
  • Jag sänkte ambitionerna en aning.
  • Vi turade land och rike runt mellan släktkalasen.
  • ...och krisade lite till.
  • Sen blev det nyårsafton på egen hand och en början på att försöka hitta tillbaka till att inte bara vara mamma och pappa.

Inga kommentarer: