torsdag 6 januari 2011

På årets mest lönlösa helgdag

Några nya, förvirrade besökare i gymmet. En var en man i träningsoverall, utan tröja under den öppna jackan och utan strumpor i skorna. Jag uppskattar inte att se mer hud än nödvändigt på mina "fellow gymmare", men det är faktiskt upp till mig om jag ska titta och irritera mig eller ej.

  • Kondition
    1. Crosstrainer: 2 cykler på 10 minuter vardera och en snittnivå på 9,2 av 20. Första var uppvärmningen, sedan efter sista varvet styrka.
  • Styrka: 3 cykler med följande övningar (vikt x reps)
    1. Bröstpress (15 kg x 15)
    2. Dips (88 pounds stöd x 15)
    3. Chinsmaskin (88 pounds stöd x 13)
    4. Seated row (22,5 kg x 15)
    5. Rear delt (12,5 kg x 15)
    6. Bålrotation (3 enheter x 15) 
Nästa vecka börjar vårschemat gälla på gymmet. Innan dess hoppas jag ha hunnit med ett styrkepass till. Dagens pass var lite på nåder då Finaste behövde jobba idag, men han gick hem så att jag hann en lagom lång sväng om gymmet strax innan stängningsdags. Det var överlämning från amning, hoppa i skorna och springa iväg. Sen höll han Semlan lugn under tiden jag duschade och fixade käk. Lagom till maten var det någon som inte alls var nöjd med leveranstiden på latten, så det blev en del gnöl och jag fick kasta i mig födan.Det är iaf tur att gymmet är nära och att Semlan äter ersättning vid behov.

1 kommentar:

Blondie sa...

Jag är så imponerad över att du får ihop träningen på gym. Här på kvällarna är det full kaos. Middag ska lagas, Z ska underhållas, Z ska hållas vaken, Dante ska läggas och matas, Z ska matas...

Se däckar vi utslagna i soffan...

Puh! Vart tog energin vägen?

Har iaf bestämt mig för att delta i Olga Rönnbergs jeansutmaning och firade detta genom en planka och ryggövning hemma på golvet...

75 cm mätte midjan senast jag mätte. 85 cm kring naveln.

Målet är 67 kring midjan och 73 kring naveln...En bit kvar dvs...