söndag 30 januari 2011

Speglar är bra!

Jag tillhör dem som gillar speglar på gym. De hjälper en nämligen att göra rätt. När jag står i crosstrainern hjälper de mig att tänka på att sträcka på mig, dra in svansen och spänna magen och när jag lyfter skrot, så får de mig i sämsta fall att spänna blicken i mig själv och strängt säga "En till!".

Jag är alltid osminkad på gymmet numera. I princip går jag upp efter att ha ammat Semlan, äter frukost, packar väskan, klär mig, ammar igen och går iväg. Det hetaste med min person är blodet när jag varit riktigt duktig på att spänna ögonen i mig själv ;-)

  • Kondition
    1. Crosstrainer: 2 cykler på 10 minuter vardera och en snittnivå på 9,8 av 20. Första var uppvärmningen, sedan efter sista varvet styrka.
  • Styrka: 3 cykler med följande övningar (vikt x reps)
    1. Bröstpress (17,5 kg x 12)
    2. Dips (76 pounds stöd x 16)
    3. Chinsmaskin (88 pounds stöd x 16)
    4. Seated row (30 kg x 15)
    5. Rear delt (15 kg x 10)
    6. Bålrotation (4 enheter x 14)
Efter passet blev det promenad hem och i ordning för brunch med en kompis. Stället vi skulle gått på var stängt, istället blev det på hotellet med glashissen för nära nog dubbla priset (Men desserturvalet enbart var värt det! Speciellt som jag blev bjuden...). På köpet blev det en hyfsad promenad och en massa träningssnack. Synnerligen trevligt!

Inga kommentarer: