fredag 28 januari 2011

Sushiproblem

Ikväll var tanken att vi skulle beställa sushi. Vi gör det nästan varje fredag från det eminenta sushihaket i andra änden av kvarteret. Ringde dit och fick höra att de fått in så många beställningar att de inte kunde ta emot fler. Fullkommlig tragik!

Men det löste sig: Det fick bli indiskt från ett ställe vi inte ätit på förr och det var både bättre och billigare än favoriten i de gamla kvarteren. Ett ställe som jag nu inser var hajpat för att det låg i rätt område. My god, vad jag blir trött när jag inser sådant. Och så känner jag mig närmast lurad för att jag litat på tidningarnas omdömen och kändisarnas (de få vi har här...) lovord. De senare hade förvisso bra möjligheter att synas, så i deras ögon måste det ha varit fördelaktigt ur ett PR-perspektiv. Riktigt de preferenserna har ju inte jag ;-)

Dagens promenad blev f.ö. 6,7 km lång.

Inga kommentarer: