torsdag 22 maj 2008

Hur fort springer Perelli?

Värmen verkar vara på för fullt på gymmet, trots att våren kommit med råge och knappast lär ge vika. Toksvettades på löpbandet! Jag hade en alldeles glansig yta hela jag. Läskigt. Lustigt.
  1. 1,3 km rask promenad till gymmet, 12:00
  2. Löpband
    • 1 km 5:42
    • 2 km 11:23
    • 3 km17:37
    • 4 km 23:37
    • 5 km 30:15
  3. 5 km minuter sittcykel (14:37)
Jag hoppade över orbitreken, eftersom jag efter ovanstående var mör så det räckte och blev över. Det verkarde inte som om min kropp använde sig av snabb energi, vilket kan förklara förra träningspassets effekter, med svettningar långt efter avslutat pass, illamående och trötthet. Intressant är att tiden över de 30 minuter jag helst inte vill gå över, de gick jag över redan på första kilometern. Frågan är då var gränsen mellan en god start och en för stor initial kraftansträngning går. Tror lättare kläder än idag, jämn fart och en rejäl mängd envishet är melodin. Måste ju bli av med värmen som genereras, och en jämn belastning måste väl ändå vara den trevligaste för kroppen? Kanske inte den mest utvecklande dock, emn dagar då jag ska testa formen i alla fall. Som det är nu varierar jag ganska mycket i fart, mellan 6,5 - 12,5 km/h.
De första två kilometrarna börjar jag mjukt med att promenera, men ökar snabbt till 11-12 km/h. Efter det tillåter jag mig att gå en minut, eller sänka till 9-10 km/h. Sedan varierar tempot mer beroende på dagsform. Jag försöker undvika att det tar mer än 3 minuter per 500m.

Inga kommentarer: