fredag 9 maj 2008

Kära Örebroare

Jag vaknade i tid idag! 6.19 kikade jag på klockan, tänkte "Jag får inte somna om!", men slumrade ändå till lite sådär mysigt, med skumma, osammanhängande drömmar som man tror är sanna, trots deras mer än lite tveksamma handling. Snoozade 5 minuter, gick upp och tog på träningskläder. Sopade upp nattens spridda skurar av kattpellets och sand, drog på mig löpskorna och begav mig ut på en tur i parken. Kroppen var inte riktigt vaken och värkte dessutom betänkligt efter onsdagens styrkepass, så det blev en tur i lugnt mak, dock ca 4,5 km. Solen var varm, det var minst 15 grader, fast klockan bara var kvart över sju. Joggade förbi nyutslagna syrener, kastanjer och äppelträd i full blom, Sakuraträd som börjat fälla och en bok med ljust gröna löv. Den senare påminde mig om trädet där jag brukade vänta på skolskjutsen hem, de elaka, äldre pojkarna, tallträden, hoppa från gungorna och min bästis som dumpade mig när jag inte ville börja rida (häst) med henne.

När jag kom ur parken stod solen märkbart högre på himlen, trafiken var tätare och mer hektisk. Kom hem, stretchade på balkongen och drack lite vatten, tog sedan - svettig och dan - frukost med Älskling. En dusch, lite fix, och så iväg till frisören. Fick en perfekt parkeringsplats, hade för en gångs skull småpengar till parkeringsautomaten när Shellkortet (som vanligt) strejkade. Jag måste byta ut det där...

Fick vänta utanför salongen någon minut. För en gångs skull var jag i tid och någon annan sen ;-) Det var första besöket hos frisören och första gången sedan flytten jag klippte mig i min nya stad. Lite nervöst, men ryktet hade ju sagt att de var bra. Brukar inte slarva med underhållet av mitt hår, men jag är ganska säker på att jag inte klippt mig sedan augusti/september. Frisören försäkrade mig att det inte syntes på mitt hår, vi pratade igenom vad jag ville ha och jag fick min hårtvätt, fast hon borde märkt att mitt hår var nytvättat. Bonus för det! Fick en fantastisk massage av hårbotten. Det pirrade ända ner i svanskotan och jag måste suttit med ett jätteflin.

Det var en riktig ritual, från början ill slut, och precis som det ska vara. Kände mig jättenöjd när jag gick ur salongen. Stannade inte och frissade om mig i närmsta skyltfönster.

Körde till jobbet, checkade in 10:39 och hade klarat av allt arbete 11.56. Tog en lång lunch i solen, blev lite rosa, men inget beständigt, så det var nog bara värmen. Har försökt fördriva tiden sedan återkomsten, men det är svårt. Fick just ett mail med mer jobb och får försöka dra ut på det, så jag klarar mig tills halv sex, då det är dags att checka ut.

1 kommentar:

Anonym sa...

Mmmm låter som en fantastisk dag! RIktigt rktigt härlig!