fredag 30 januari 2009

Arg igår, orolig idag

Det var möten igår om företagets neddragningar och framtid. Vi ska avnoteras från börsen om bara huvudägarna får minoriteten att antingen gå med på det, eller lyckas köpa upp resten av aktierna.

90% av konsulterna ska vara uthyrda. När jag och de som åker med mig är ute måste de ändå halvera den delen av styrkan som sitter kvar på bänken, eller är på väg ut. Minst. Vi är bara den andra av - gissningsvis - flera vågar. Jag tror själv bolaget kommer att likvideras eller säljas av bit för bit, så som redan gjorts under de två sista åren. Ska kanske vara glad över att jag överlevt 2 års hela havet stormar?

Jag satt och blev så arg på mötena. På det sista gav det mig en sådan hemsk huvudvärk. Ville strypa någon...

Idag har det känts lite bättre. Jag är inte ensam, vi som blivit varslade pratar av oss rätt bra med varandra och humorn är inte död. Den är bara bytt till en hård galghumor. Att fortfarande - eller igen - orka skratta var befriande, även om det var med sorsna ögon på oss allihop.

Inga kommentarer: