fredag 9 januari 2009

Ett som verkar kalas, ett som verkar kanske

Har ringt på två jobb för bara en stund sedan. På det ena svarade inte kontaktpersonen och på det andra var kontaktpersonen upptagen och bad om att få återkomma. Så där satt jag och funderade på vad jag skulle göra härnäst. "Lägg ut krokar!" sa min gamle chef när vi talades vid häromdagen, så jag gjorde just det. Jag ringde nummerupplysningen, bad om numret till företaget de båda jobben var på och frågade efter min kompis kompis, som jag aldrig ens pratat med i verkliga livet, utan bara på mail och MSN.

John Doe lät minst sagt förvånad när jag ringde och presenterade mig, men han bidrog med en del intressant information om tjänsten som lät bäst. Ringer inte den där kontaktpersonen ska jag jaga och jag ska jävlar i mig ha ett nytt jobb.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jaga på! Jag håller tummarna!