måndag 5 januari 2009

Men nu då?

Insåg på tåget att min hals kliade och kändes konstig. Har känt mig sjuk hela dagen idag och skjutit upp att städa lägenheten, vilket borde gjorts för länge sedan. Det blir smutsigt så mycket fortare när man är hemma båda, hela tiden, och katterna verkar fälla mer än vanligt.

Köpte panodil zapp häromdagen istället för mina sedvanliga ipren. Med tanke på att jag gick över från alvedon till ipren under en period i mitt liv när jag festade, milt sagt, lite mer än nu och kroppen tål ibruprofen bättre än acetylsalicylsyra när man bryter ner alkohol, så kändes det som ett mycket bra val då. Tänkte att jag kunde prova att byta tillbaka, men antingen var det dumt gjort, eller så skulle inte ipren eller funkar. Av de tabletter jag tagit mot sjukan har ingen hjälpt. Jag får väl ta slut på dem, åtminstone. Åhej, vad livet känns svårt ibland. I-land, i-land.

Inga kommentarer: