onsdag 21 januari 2009

En ny kärlek i mitt liv

Blev tvungen att köpa en ny dator i fredags, eftersom min 4½ år gamla häck gång på annan självdog. Ofta med bara ett par minuters mellanrum, men med lite tur kunde den klara sig ett par timmar. Eftersom jag ska plugga ekonomi på distans var en döende dator inte längre ett alternativ, men jag hade önskat att det inte hade kommit i samband med bröllopet. Får bli till att utnyttja den räntefria kortkrediten ett par veckor, eftersom jag inte har lust att sälja av fonder nu och lönen är en vecka bort. Med tanke på att jag köpt både vigselring och bröllopsklänning i dagarna blir det en rolig räkning. Jag har ju bröllopspengarna, men låter dem hellre förräntas ett par dagar på kontot.

Fast min inre mamma säger att jag inte ska handla för pengar jag inte har. Jag har ju inte sparat ihop HELA bröllopskapitalet än och jobbmarknaden är instabil. Försöker tänka realistiskt dock och inte ta ut sorgen i förskott. Jag har ju dessutom redan registrerat inbetalningen till kreditkortet för mina köp och jag behöver en dator mer än ett flådigt bröllop.

Här är iaf min nya kärlek: VGN-FW21M

Inga kommentarer: