lördag 24 januari 2009

Gungor och karuseller

  • Pluggat 4h. Blivit klar med en veckas arbete.
  • Fått panik när officepaketet på min nya dator stängdes, trots att det var 52 dagar kvar av min trial.
  • Kört vilse ute på åkern för att hitta till Mediamarkt.
  • Bråkat med Mediamarkt. De erbjöd mig att köpa office till rabbaterat pris (som låg en bit över deras konkurrenter), alternativt kunde jag få ett USB-minne på köpet. "Då går jag hellre tomhänt härifrån." sa jag och körde hem. Hemvägen gick bättre än ditvägen, tack och lov.
  • Funderat på hur jag skulle hämnas på MM.
  • Installerat Office XP. Funkade inte.
  • Avinstallerat ovanstående.
  • Begärt en trial code av PytteMjuk. Fick 2 veckor på köpet jämfört med vad datorn SKULLE levererats med :-D
  • Insett att jag funderat för länge på en bra dag att göra potatis- och palsternackssoppa. Bådadera hade möglat.
  • Glömt en kastrull gröt på spisen. Bränd mjölk överallt. Omstart. Gör om, gör rätt.
  • Skrubbat två kastruller... Varför måste mannagrynsgröt bränna fast?
  • Fyllt halva diskmaskinen med glansmedel när hällpipen bestämde sig för en ny karriär långt bort från flaskan. Tröstar mig med att det blir diamantglans på nästa maskin.
  • Bestämt mig för att bojkotta MM. Det får räcka som hämnd.
Nu ska jag köpa godis och kanske plugga lite till.

1 kommentar:

Anonym sa...

Som student kan man köpa "student-office". Betydligt billigare än i butik.