tisdag 1 april 2008

Dömd på förhand?

Vi åkte till London över påsk. Vädret var skräp: Snålblåst och snöblandat regn. Jag hade tappat mina vantar dagarna innan, så jag gick ock frös i mina tunna skinnhandskar som jag inbillat mig skulle räcka. "London ligger ju trots allt söderut", tänkte jag. Det var dumt.

Det blev massor med god mat, trerätters nästan varje kväll och massor med vin. Mer tunnelbana än promenader. Vädret var trots allt bättre i tuben. (Och det fanns lustigt nog alltid sittplats i närheten av människor iklädda traditionella muslimska kläder).

Lite shopping, lite sightseeing. I det stora hela var det en bra resa, förutom kylan och resultatet på vågen. Resultat kommer imorgon för den senaste vägningen. Jag befarar att den visar att jag bara gått ner ett av de två kilo jag lade på mig. Att jag åkte på en treveckors förkylning och halsfluss därpå har ju inte direkt hjälpt. Tydligen stimulerar penicilin aptiten. Lyllo mig! Nåååt...

Nya friska tag nu dock! Inte dömma på förhand!

Inga kommentarer: