tisdag 29 april 2008

I'm feeling a bit lightheaded. Maybe you should drive?

Ingen träning igår, desto mer idag. För mycket, faktiskt. Alternativt så hade jag ätit för lite innan under dagen. Fick lägga mig på golvet i omgångar efter att jag kommit hem eftersom jag var yr och mådde illa, trots att det mest ansträngande jag gjorde var att sitta i min skrivbordsstol. Ett glas mjölk och två kanelgifflar botade det hela. Ett stort mysterium är dock varför gifflarna smakade så mycket sötare idag än vad de gjorde igår.

73 minuters träning fick jag ihop (pauser borträknade):
  1. 13 minuter promenad till gymmet (1,3 km)
  2. 29 minuter jogg
    • 1 km 5:26
    • 2 km 10:44
    • 3 km16:55
    • 4 km 23:37
    • 5 km 29:00
  3. 15 minuter sittcykel (5 km)
  4. 16 minuter orbitrek maskin, 0,8 km
Orbitreken var en pina från början till slut och helst hade jag velat stoppa efter sittcykeln, men när man vet att man inte utnyttjar mer än 40% av sin kapacitet fast det känns som om man tagit ut sig helt, så GÅR DET att motivera sig. Det och att celluliter består av härsket, hopklumpat fett under huden. Bläää.... Får mig att tänka på det utsugna fettet de stjäler från plastkirurgikliniken i Fight Club. Det som rinner ut när de blir upptäckta av nattvakterna, springer för glatta livet och sedan fastnar med påsarna på staketet de måste ta sig över. Ikki!

Note to self: Koppla in videon, se Fight Club.

(Som köptes för att Älskling lade den i min kundkorg, långt före ihopflytten, med motiveringen att den kunde vara bra att ha. Jag trodde den var till honom och svarade ja, men han hade ingen video, vilket jag inte ens visste vid det laget. Således blev jag ägare till en film jag visserligen gillar, men knappast hade investerat i om jag insett vad han menade. Jag är för snål för att investera i film och skivor).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snyggt jobbat!!! Det där med svimningstendenser är ju dock otäckt. Du får äta mer av det nyttiga och mindre av giflarna...

Happy valborg - flyg inte vilse nu då vi ska ses under den knotiga eken på blåkulla som vi brukar.

Milkyleaks sa...

Knotiga eken var det!

Tur att man tappat lite vikt på sistone, så kvasten bär ;-)