torsdag 3 april 2008

Mjukt ner, hårt upp

Försov mig med två timmar idag. Hade uppenbarligen sovit mig igenom en timmes (a)larmande och vaknade med spänningshuvudvärk. För en gångs skull hjälpte ett par ipren med en gång. Det blev snabbdusch, snabbpåklädning och springa till bussen...som så klart just körde när jag kom fram. Var på jobbet först halv elva, men trots det, en långlunch och ett eftermiddagsärende kunde jag gå från jobbet och till gymmet redan kvart i sex för ett yogapass. För en gångs skull blev jag inte lugn, utan alldeles klar i huvudet. Kanske bara var ett annat sorts lugn, men det var så skönt! Kan inte minnas att jag känt mig så på en hel evighet.

Tog en macka och päronsmoothie på bussen hem. Tidningen och världsproblemen i knäet för att förhindra spill på mig själv och bussätet. När jag kom fram traskade jag av bussen och kom ett par meter innan jag insåg att väskan var väldigt lätt. Till och med komplett frånvarande! Jag fick en rejäl språngmarch efter bussen och lyckades fånga den på rastplatsen en god bit bort. Snäll busschaufför :-)

Nu blir det film och soffgos med Älskling. Sedan förhoppningsvis en god natts sömn utan avbrott innan det är dags. Hålla tummarna för att vakna i tid nu!

Inga kommentarer: