fredag 25 april 2008

Jag har fukkat upp min klocka

Nu är jag sjukt trött på blod. 23 av de 30 senaste dagarna har min kropp tyckt att det var läge att visa min kvinnlighet. Anledningen stavas p-piller. Enligt FASS kan jag räkna med att vara uppfukkad i upp till tre månader. Förihelvete. Vem pallar? Jag skulle bara äta slut på kartorna jag har och se hur det kändes sen. Det var min fiffiga plan för resten av mitt år och det passade bra ihop med jobbet jag ville ha och att vi ska gifta oss nästa vår, som vi sa sådär lite luddigt.

FASS upplyser även om att man bl.a. kan samla på sig vätska i kroppen (check!), viktförändringar (check!) och klåda (check!). Ska jag trösta mig med att jag slipper nedstämdhet, huvudvärk och migrän? Knappast. Att man inte har all skit, innebär inte att det inte räcker med den man har. Jag skulle kunna *verb* nästa person som sa "Du har i alla fall inte ditten och datten.". Fast jag är ju sådan själv... Fan. Jag får se till att bli lite mer hårdhudad, innan jag ger mig på kast med liten sten i glashus. Men sicken en jag skulle kunna bli på det!

Inga kommentarer: