söndag 6 april 2008

för att bli stor och stark, måste man först bli mindre och klenare

Det har varit så vackert väder idag att jan blivit alldeles prillig! :-)

Började dagen med en kort löptur på någonstans mellan 2-3 km. Normalt blir den 1-2 km längre, men orken tröt efter en ovanligt intensiv vecka, jämfört med de fyra föregående. Jag fick helt enkelt bryta.

Åt frukost vid TVn till Talang. (Hujedamig vilka människor!) Städade lägenheten, tvättade veckans tvätt, gjorde mig fin och gick en kort sväng i solen med fästmannen (!) Vi köpte finkaffe med oss hem och satte oss på golvet i sovrummet, just innanför balkongdörrarna på våra stora, röda sittkuddar. Där satt vi en god stund och lapade sol utan att behöva frysa. Ljuvligt!

Bestämde mig för att jag bara måste köpa ett par nya Converse innan dagen var slut. Mina gamla, chokladbruna sjunger på sista versen, men har varit ett par fina trotjänare det sista året och jag behöver ett par vita skor som funkar till allt. Således var det inte svårt att övertyga mig själv om hur otroligt nödvändigt sagda inköp var.


Efter hemlagat till kvällsmat är det dags för lite godis och film. Det har varit en bra dag och vecka och det måste firas!

En liten sammanfattning av veckan:

Måndag: Vegetariskt, ingen träning
Tisdag: Semiveggo, Step
Onsdag: Husman, Promenad
Torsdag: Semiveggo, Yoga
Fredag: God mat, Styrka, promenad
Lördag: Sockerstinn födelsedagsmat, överdos kaffe.
Söndag: Lagommat, Löpning, promenad

Inga kommentarer: