söndag 20 april 2008

Here comes the sun!

Strålande solsken igår, efter en lång sovmorgon. Man ur huse på stan och mer folk på torget än om det varit karneval. Satt lutad mot en husvägg med min finaste, kavlade upp byxbenen till knäna (efter att ha preparerat dem med brun-utan-sol, men de bländades ändå). Drack kaffe, åt mandelcroissant, betraktade folket, skräpet som virvlades upp av vinden och en liten nyckelpiga som noggrant utforskade fogarna mellan gatstenarna.

Vi gick hem när jag började bli röd. Tog blotta tio-femton minuter, men jag tror det var värmen. Jag smet ut en sväng igen efter en stund och shoppade lite vårkläder och nödvändigheter. Hade kofta och scarves med, men gick mest barärmad och utan strumpor i skorna. Fick skoskav och sand i skorna, men det var helt OK. Det var sol och det mildrar allt ont.

Lagade mat, gjorde mig i ordning och gick på kalas efter att finaste begett sig iväg på sitt håll. Drack vitt vin, pratade med vänner jag inte träffat på länge och nya bekanta jag kanske aldrig träffar igen. Bestämde planer för nästa helg och gick hem genom staden, via klubbgatan. Inga fulla, otrevliga människor som det brukar vara. Bara glada och uppsluppna. Kanske var det bara för att jag själv var glad?

Drack en liter vatten. Somnade bums och sov tills dess att det bara inte gick att sova mer. Konstaterade då att min motionslösa dag resulterat i minst 6 km promenerande.

Inga kommentarer: