onsdag 30 april 2008

Dagens

Idag blev det bara promenad till och från parken för att titta på majbrasan. 2 km minst! Eftersom jag inte varit helt på banan kändes det inte som en bra idé att ta ut sig. Dock var jag inte lika slut i kroppen idag som i fredags efter det förra, liknande konditionspasset, fast jag bara sovit kanske sammanlagt fyra, fem timmar i natt och vaknat två, tre gånger.

Somliga behöver inte småttingar för att få störd nattsömn. Somliga klarar det så bra så på egen hand. Somliga är kanske fortfarande småbarn i somliga avseenden ;-)

Majbrasan fick vi ge upp förresten. Efter 2½h väntan insåg vi att det var 1½-2h kvar och att vårt blod redan var blått och trögflytande av kylan. Min pic-nicfalaffel med kyckling och den grillade bananen med choklad var dock två humörhöjare av rang. Inte för att jag är humörätare, men för att kroppen skrikit efter mat att fylla på de totaldränerade depåerna med hela dagen.

"Härsket fett" var mantrat.

2 kommentarer:

Blondie sa...

Jag kommer ihåg för några månader sedan då du frågade mig hur natten varit.
Mitt svar var: Jag har sovit sex timmar.
Du svarade: Åh 6 timmar i sträck är väl inte så fel.
Jag kontrade: 6 timmar uppdelat vid tre tillfällen.

Idag kan jag glatt stoltsera med 8 timmar i sträck. Zacharias verkar ha ärvt mammas förmåga att sooova...Ljuvligt!

Zzzzzz

Milkyleaks sa...

I natt: 4 ryckiga timmar med snarkande, snurrande älskling, för mycket ljus, för varmt i rummet, fladdrande hjärta (pga blodgivning) och bråkig mage.

Inga rätt där. Bättre hos dig ;-)