lördag 5 april 2008

Goda saker i goda vänners sällskap

Fredagen blev tack ock lov en kortare arbetsdag än vad de övriga dagarna i veckan hade varit. Tog ett kort styrkepass på gymmet, skyndade mig hem, pysslade mig tjusig och begav mig med älskling till Vassa Knivseggen för att träffa några vänner och inta en god middag.

Knivseggen är så vitt jag förstått stället där man SKA hänga på after work om man är (eller snarare VILL vara) någon. I min stad är dessa människor övervägande backslicks och deras blonderade damer. Klientelet verkade inte ha något emot Chemical brothers och Cure, vilket jag är lika glad för. Jag får erkänna att det höjde dem en aning i mina ögon.

Hur som är lokalen inte avdelad mellan sagda del och restaurangdelen. Därmed var ljudnivån därefter. Maten var dock fantastisk. Fina fisken (röding) intogs med en snustorr chardonnay. Ah! Innan dess förrätt och efteråt efterrätt, eftersom vi firade förlovningen officiellt. En glad promenad hem genom staden blev det också, eftersom efterrätten ackompanjerades av ett par glas sött och fint.

Träningen
  • 1,3 km rask promenad till gymmet
  • Hanteldrag (9 x 10 x 3)
  • Bicepscurl (7 x 12 x 3)
  • Shrugs (9 x 12 x 3)
  • Tricepskick (4 x 12 x 2)
  • Axelvrid (3 x 10 x 3)
  • Liggande tricepskick med hantel (7 x 12 x 3)
  • 2,6 km löpband på 15 minuter
Därefter
  • Massa god mat (men nyttig)
  • 2½km promenad på kvällen

Inga kommentarer: